۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۷

در گفت‌وگو با مهر صورت گرفت؛

تشریح دیدار مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس‌جمهور

تشریح دیدار مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس‌جمهور

قزوین – رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با تشریح دیدار امروز مجمع نمایندگان قزوین با رئیس جمهور، آب و بودجه را مهم‌ترین خواسته مجمع نمایندگان استان قزوین از رئیس جمهور دانست.

روح الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه صبح پنجشنبه مجمع نمایندگان استان قزوین با دکتر رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: از آنجایی که مجلس و دولت دو دستگاه انقلابی هستند و باید هم‌پوشانی و تعامل داشته باشند این جلسه در راستای تعامل مجلس و دولت برگزار شد.

وی افزود: دولت به طور مستمر با مجامع نمایندگان استانی جلسه دارد و در همین راستا نیز امروز مجمع نمایندگان استان قزوین در کنار ۴ استان دیگر با رئیس جمهور دیدار داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین ادامه داد: این جلسات در راستای شعار دولت مردمی و مردمی بودن و همچنین در جریان قرار گرفتن مشکلاتی که دولت باید در جریان آن باشد برگزار شد.

عباسپور ادامه داد: دولت سفرهای استانی را دارد و از این طریق از نزدیک در جریان مسائل مردم قرار می‌گیرد اما این دیدار با مجامع می‌تواند در جهت تکمیل سفرهای استانی باشد و از نزدیک نمایندگان مجلس رئیس جمهور و دولت را در جریان مسائل استان و مشکلات مردم بگذارند.

وی با بیان اینکه در این جلسه پروژه‌های دارای اولویت برای استان قزوین را به دولت معرفی کردیم، تصریح کرد: رئیس دولت ضمن اینکه به مطالب ما پاسخ دادند، اقدامات خود را در حوزه دیپلماسی اقتصادی و مالی تبیین کرد و اعلام کردند که به زودی دستاورد این اقدامات به مردم گزارش خواهد شد.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج تاکید کرد: دولت نسبت به وضعیت ملی و اتفاقات رخ داده در بیش از ۱۰۰ روز گذشته راضی بوده و امیدوار هستند که نتیجه این اتفاقات به زودی در جامعه مشخص شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده مجمع نمایندگان استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: در حوزه سلامت ساخت و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و همچنین ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت از دغدغه‌های استان بود که مطرح شد.

عباسپور گفت: یکی دیگر از نکات مجمع نمایندگان اشاره به محرومیت‌های استان بود و اعلام کردیم نیاز است دولت در حوزه استان‌های محروم بازنگری جدیدی داشته باشد.

وی اظهار کرد: تأمین آب شرب و کشاورزی مردم استان قزوین از الموت رود، سد طالقان و همچنین سد بالاخانلو از دیگر مباحثی بود که برای مجمع نمایندگان استان قزوین دارای اهمیت بود و در این جلسه مطرح شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: حمل و نقل ریلی قزوین - بویین زهرا- قم و منطقه آزاد تاکستان از دیگر مباحثی بود که به عنوان دغدغه استان قزوین مطرح شد.

وی تاکید کرد: تناسب بودجه قزوین نسبت به درآمد استان یکی دیگر از مباحثی بود که مطرح و بیان شد که به طور جدی این تناسب باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

عباسپور در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط موجود پیش بینی می‌کنیم در اوایل بهمن ماه شاهد سفر رئیس جمهور به استان قزوین باشیم.

کد خبر 5371726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha